Lezing met
modeshow

Locatie: Museum MORE, Gorssel

Kunsthistorica en kostuumexpert Birthe Weijkamp neemt u mee naar de jaren ’20, ’30 en ’40 van de vorige eeuw. Aan de hand van de Britse schilderijen uit de tentoonstelling For Real en Nederlandse portretten uit de collectie van Museum MORE laat zij zien hoe de mode zich ontwikkelde in de periode tussen de twee wereldoorlogen.

For Real | Britse Realisten uit de jaren '20 en '30 is te zien t/m 5 januari 2020.

Meredith Frampton | A Game of Patience | 1937 | Ferens Art Gallery: Hull Museums © Estate of Meredith Frampton

Van Flapper tot Vamp

Samen met vintage-expert en kunstenares Noortje Laan en maatkleermaker Tom van het Hof showt Weijkamp authentieke kleding uit die periode. Opeens was er de zelfbewuste flapper-girl of garçonne, gevolgd door de glamour-vamp. Maar ook: hoe gingen de gewone man-en-vrouw-in-de-straat gekleed? Hoe kun je de kledingetiquette herkennen op de schilderijen? Hoe diende men zich overdag en ’s avonds te kleden?

De lezing met modeshow duurt ongeveer een uur. Vervolgens kunt u op eigen gelegenheid het museum en de tentoonstelling bezoeken.

Reserveren

Reserveer tijdig ivm het beperkte aantal plaatsen via events@museummore.nl

• Zondag 22 december om 11.30 uur | UITVERKOCHT

Ticketprijs €15,00 exclusief museumentree.

Museumkaart en BankGiro Loterij VIP-kaart geldig + €3,- toeslag.

Betaling op de dag zelf bij de kassabalie in Museum MORE in Gorssel.