Tickets

Tot op de bezoekdatum zelf heb je de mogelijkheid om je tickets om te boeken naar een nieuwe datum, bijvoorbeeld als je ziek of verhinderd bent. Geldteruggave is niet mogelijk. Ticket(s) omboeken kan via deze link.

Printen is niet nodig: je kunt de tickets op je smartphone laten zien bij de balie. Zet je schermhelderheid op maximaal om te zorgen dat de tickets goed gescand kunnen worden.

Ja, er zijn ook weer tickets aan de kassa te koop. Een online ticket is dus niet meer verplicht.

Ja, dat is zeker mogelijk. Aan de kassa kun je een nieuwe museumkaart aanschaffen, waarmee je direct het museum in kan.

Online tickets worden niet gerestitueerd, behalve in de volgende gevallen:

• Verkeerde locatie besteld: je hebt bijvoorbeeld per ongeluk een ticket voor Kasteel Ruurlo geboekt, terwijl je naar Museum MORE in Gorssel wilde.
  • Verkeerde tickets besteld: je hebt bijvoorbeeld een volwassene-ticket besteld, terwijl je een Museumkaart hebt. In dat geval kun je de meerkosten van het volwassene-ticket terugkrijgen.

Geldteruggave is alléén mogelijk als je dit voorafgaand aan je bezoek bij Global Ticket hebt gemeld. In bovenstaande gevallen:

1. Bestel eerst nieuwe tickets voor de juiste locatie of het juiste tickettype
  2. Stuur vervolgens een mail naar support@globalticket.nl waarin je de situatie toelicht. Geef aan dat je al nieuwe tickets heeft gekocht (en voeg deze ticketnummers toe aan de mail). Voeg ook de ticketnummers toe van de verkeerd bestelde tickets. Vervolgens zal Global Ticket, onze ticketingpartij, je de verkeerd bestelde tickets terugbetalen binnen 1 maand.

Controleer eerst altijd of de betaling is geslaagd en of het aankoopbedrag is afgeschreven. Het kan zijn dat de tickets in je spambox of ongewenste mail is terechtgekomen. Tip: zoek op “Globalticket” of “Global Ticket” in je email. Mocht de email met de tickets niet te vinden zijn, neem dan contact op met Global Ticket via WhatsApp of support@globalticket.nl.

Ja, deze kaarten zijn geldig en sinds 22 mei 2022 hoef je ook geen toeslag meer te betalen.

Ja, geniet van het beste van beide werelden en combineer je bezoek aan Museum MORE en Kasteel Ruurlo! Onze musea bevinden zich op 30 minuten rijden van elkaar. Met een combi-ticket kun je beide locaties bezoeken. Dit combi-ticket is 3 dagen geldig, zodat je voldoende tijd hebt om alle werken rustig te bewonderen.

Parkeren en route

Afhankelijk van waar u vandaan komt, kunt u het beste naar NS Station Zutphen of NS Station Deventer reizen. Vervolgens neemt u buslijn 81 van Arriva en stapt u na ongeveer 15 minuten uit bij bushalte Museum MORE in Gorssel.

In het weekend kunt u vanaf Station Zutphen ook gebruik maken van Arriva buslijn 450 naar Gorssel en terug.

Parkeren is gratis op het museumterrein aan de achterkant van het gebouw.

Museum MORE is goed toegankelijk voor mindervaliden en rolstoelgebruikers. Bij onze beide locaties kun je gratis leenrolstoelen reserveren en zijn alle ruimtes goed bereikbaar. Ook beschikt Museum MORE over een lift en een mindervalidentoilet.

Café MORE, toiletruimte en garderobe

Ja, Café MORE en Oranjerie Ruurlo zijn weer geopend en vooraf reserveren is niet nodig.

Ja, onze garderobe is weer geopend, dus je tas en jas kun je weer in onze kluisjes en kapstokken kwijt. Voor de kluisjes heb je een muntstuk van € 0,50 of € 1,- nodig.

Overige vragen

Ja, op zondag om 14.00 uur kun je in Museum MORE in Gorssel aansluiten bij een van onze instaprondleidingen.

Nee, (huis)dieren worden om veiligheids- en verzekeringsredenen niet toegelaten in het museum. Alléén officieel opgeleide assistentiehonden van bezoekers met een beperking worden toegelaten.

Ja, het is toegestaan om foto's te maken in het museum. Fotograferen is alleen toegestaan voor eigen gebruik, niet voor commerciële doeleinden. Let op: er kan een verbod gelden op fotografie van kunstwerken in tijdelijke tentoonstelling. Een eventueel verbod wordt aangegeven bij/in de zalen.

Heb je tijdens je bezoek aan het museum iets laten liggen? Vul het contactformulier in of mail naar info@museummore.nl met je gegevens, plus een beschrijving van het voorwerp wat je mist en op welke locatie van MORE het waarschijnlijk ligt. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.

Museum MORE in Gorssel is dinsdag t/m zondag geopend van 10:00 tot 17:00 uur.

Nee, de Rembrandtkaart is niet geldig bij Museum MORE of Kasteel Ruurlo. De Museumkaart, CJP-pas, ICOM-pas en de VriendenLoterij VIP-kaart zijn wel geldig.