Ode aan Bob Ross door Rowwen Hèze

Troost ons Bob. We hebben je nodig. Meer dan ooit! Luister nu naar de nieuwe ballade van de band Rowwen Hèze: De berge van Bob. En dadelijk - als het weer mag - kom dan kijken in Museum MORE, naar Bob en zijn bergen.

De berge van Bob

Luister hier naar Rowwen Hèze's muzikale ode aan Bob Ross. In het lieflijke Limburgse dialect natuurlijk. "Weej hebbe ow nuudig. Mier, harder nog dan oeit. Ik hoap dat ge dit huurt".

Lr Rowwen Hèze verplichte credit Hans Peter Photography
Rowwen Hèze foto ©Hans-Peter Photography

Via Bob, zo vonden we elkaar. Per ongeluk. Een happy accident, om met Bob te spreken. Rowwen Hèze heeft een poëtische song over Bob en wij hebben nu 40 van zijn schilderijen, toevallig. Museum MORE en Rowwen Hèze houden allebei van hem. We missen samen Bobs zachte stem. Worden samen blij van zijn watervallen, bospaadjes en dennenbomen. Kijk daarboven in de top, zit een eekhoorn te dromen...

Artwork Rowwen Hèze - De Berge van Bob

Rowwen Hèze

De Limburgse dialectband uit America begon als een Engelstalig bandje in de Peel, maar is – inmiddels dertig jaar verder – uitgegroeid tot één van de grootste bands van Nederland. In 1992 beleefde Rowwen Hèze een landelijke doorbraak met optredens op Pinkpop en de Amsterdamse Uitmarkt. Sindsdien speelde ze meermaals op Pinkpop en vrijwel alle grote festivals, waaronder Lowlands, Parkpop en het Deense Roskilde. In 2010 ontving de band de Edison Oeuvre Prijs.

*Het Amerikaanse bedrijf Bob Ross Inc. werkt mee aan de tentoonstelling maar heeft geen connectie met Rowwen Hèze en hun song De berge van Bob.

Donatie aan het KWF

Kun jij ook wel wat Bob Ross happiness gebruiken? Verwen jezelf dan met de unieke, éénmalige 68 pagina's dikke Bob Ross glossy! Hierin lees je alles over de nog steeds immens populaire schildercoach en culticoon. Met bijdragen van o.a. Paulien Cornelisse, De Kunstmeisjes en Aaf Brandt Corstius.

Helaas overleed de King of Chill in 1995 veel te jong, aan lymfklierkanker. Vandaar dat Museum MORE graag het KWF steunt. Van ieder verkocht magazine doneren we €1,- aan het KWF: Tegen kanker. Voor het leven.

Prijs van Bob Ross glossy is €14,95 inclusief verzend- en transactiekosten.

Bob Ross | Happy Painting

Kun jij ook niet wachten tot ons museum weer opengaat? Hang in there! De tentoonstelling met 40 schilderijen van Bob Ross is verlengd t/m 5 september 2021. Kijk hier alvast op onze expo-pagina met een geweldige mini-docu over Bob. Enjoy!