Veelgestelde vragen

Met een regulier ticket heeft u geen toegang tot Bob Ross. Als u naar Bob Ross wilt, heeft u een Bob Ross-ticket nodig. Hiermee voorkomen we dat deze zaal te druk wordt. Een Bob Ross-ticket bestelt u in de Bob Ross-ticketshop.

Ja, het dragen van mond-neuskapjes is verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar in Museum MORE en Kasteel Ruurlo.

Online tickets worden niet gerestitueerd. Alléén in de volgende gevallen kunt u geld terugkrijgen: u heeft tickets voor de verkeerde locatie besteld. In dat geval bestelt u tickets voor de juiste locatie en dan krijgt u het geld van de verkeerd bestelde tickets terug. Ook is het mogelijk om geld terug te krijgen als u een verkeerd ticket heeft besteld. U heeft bijvoorbeeld een volwassene-ticket besteld, terwijl u een Museumkaart heeft. In dat geval wordt uw ticket omgeboekt naar een museumkaart-ticket, waarna u de meerkosten van het volwassene-ticket terugkrijgt. Geldteruggave is alleen mogelijk als u dit voorafgaand aan uw bezoek bij Global Ticket meldt. Neem in deze situaties contact op met support@globalticket.nl.

Alleen met een online ticket krijgt u toegang tot het museum. Dat is nodig, omdat we op deze manier kunnen zorgen dat u verantwoord en veilig het museum kunt bezoeken. Aan de kassa worden geen tickets meer verkocht. Op een andere manier reserveren is helaas niet mogelijk. Tip: vraag een vriend(in) of familielid om tickets voor u te bestellen en naar uw e-mail te sturen. Zo kunt u ons alsnog bezoeken.

Ja, dat is zeker mogelijk. Bestel een 'museumkaart'-ticket in de ticketshop en geef bij de balie in het museum aan dat u een (nieuwe) museumkaart nodig heeft. Vervolgens kunt u aan de balie afrekenen.

Nee, (huis)dieren worden om veiligheids- en verzekeringsredenen niet toegelaten in het museum.

Ongeveer een maand voor uw gewenste bezoekdatum zijn de tickets te bestellen. Iedere maandag wordt er weer een nieuwe week opengezet.

Uit cijfers weten we dat bezoekers gemiddeld 1,5 uur in Museum MORE (Gorssel) en gemiddeld 1 uur in Kasteel Ruurlo verblijven: daar zijn onze bezoekerslimieten op gebaseerd. We vragen u daarom zich aan deze bezoekduur te houden, zodat het niet te druk wordt en er voldoende afstand gehouden kan worden.

Controleer eerst altijd of de betaling is geslaagd en of het aankoopbedrag is afgeschreven. Het kan zijn dat de tickets in uw spambox of ongewenste mail is terechtgekomen. Tip: zoek op “Globalticket” of “Global Ticket” in uw email. Mocht de email met de tickets niet te vinden zijn, neem dan contact op met Global Ticket via WhatsApp of support@globalticket.nl.

Is het tijdslot waarop u wilt komen, niet beschikbaar in de ticketshop? Dan zijn er echt geen tickets meer beschikbaar voor dat tijdvak, ook niet aan de deur. Ziet u de melding 'niet voldoende tickets beschikbaar'? Dan zijn er nog wel tickets, maar minder dan het aantal dat u heeft geselecteerd. Daarnaast kunt u slechts één maand van tevoren bestellen. Wilt u uw bezoek meer dan een maand vooruit plannen? Dan zijn de tickets helaas nog niet beschikbaar.

Printen is niet nodig: u kunt de tickets op uw smartphone laten zien bij de balie. Zet uw schermhelderheid op maximaal om te zorgen dat de tickets goed gescand kunnen worden.

Ja, het is tegenwoordig weer toegestaan om foto's te maken in het museum. Zorg wel dat u afstand houdt van medebezoekers en voorkom opstoppingen door niet te lang op één plek te blijven staan.

De e-mail met uw ticket(s) kan in uw spambox of map met ongewenste map zijn beland. Als u Gmail gebruikt, kunnen de tickets in de map 'Reclame' zitten. Door serverproblemen kan er vertraging ontstaan. Controleer eerst altijd of de betaling is geslaagd en of het aankoopbedrag is afgeschreven. Tip: zoek op “Globalticket” of “Global Ticket” in uw email. Mocht de email met de tickets niet te vinden zijn, neem dan contact op met Global Ticket via WhatsApp of support@globalticket.nl.

Vanaf de begintijd op uw ticket heeft u 15 minuten om in de wachtrij aan te sluiten. Bent u te laat? Dan mag u helaas niet meer naar binnen. U zult dan een nieuw ticket met tijdslot moeten bestellen. Als u te vroeg bent, vragen we u pas in de wachtrij te staan vanaf de begintijd op uw ticket.

Op het ticket staat een begintijd. Vanaf deze tijd mag u zich aansluiten in de wachtrij bij de ingang en heeft u 15 minuten om binnen te komen.

Nee, deze combitickets zijn tijdelijk niet beschikbaar. Als u beide locaties wilt bezoeken, bestelt u in beide ticketshops een apart ticket.

Ja, ook CJP Pas-houders en ICOM Pas-houders moeten een online ticket bestellen. Let op: CJP kaarthouders en ICOM pashouders krijgen alleen toegang als zij de originele kaart kunnen tonen bij de kassa.

Ja, ook BankGiro Loterij VIP-kaarthouders moeten een online ticket bestellen. Let op: BankGiro Loterij VIP-kaarthouders krijgen alleen toegang als zij de originele kaart kunnen tonen bij de kassa.

Ja, ook Museumkaarthouders moeten een online ticket bestellen. Let op: Museumkaarthouders krijgen alleen toegang als zij de originele kaart kunnen tonen bij de kassa.

Alleen met een online ticket krijgt u toegang tot het museum. Dat is nodig, omdat we op deze manier kunnen zorgen dat u verantwoord en veilig het museum kunt bezoeken. Aan de kassa worden geen tickets meer verkocht. Op een andere manier reserveren is helaas niet mogelijk. Bestel hier je tickets voor Museum MORE in Gorssel óf Kasteel Ruurlo. Ook heeft u een online ticket nodig als u houder bent van de Museumkaart of andere kaarten die wij accepteren.

Als u last heeft van verkoudheids- en griepklachten, krijgt u geen toegang tot het museum. Als u op de gekozen datum en tijd last heeft van griep- of verkoudheidsklachten, kunt u tot het moment van bezoek het ticket omboeken naar een latere datum zodat u op een later moment alsnog het museum kunt bezoeken. Neem contact op met Global Ticket via support@globalticket.nl.

Ja, dan heeft u een nieuw online ticket nodig. Via deze link kunt u een nieuw ticket aanvragen. Vul het ticketnummer in en boek vervolgens een nieuw ticket mét tijdslot.

Zolang de gekozen datum en tijdvak nog niet verstreken is, mag het ticket gewijzigd worden. Mensen met verkoudheids- of griepklachten kunnen dus tot het moment van bezoek hun ticket nog omboeken naar een latere datum via Global Ticket. Geldteruggave is alléén mogelijk als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door (verscherpte) richtlijnen vanuit de overheid of als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door een reden die aan Museum MORE te wijten is. Neem contact op met Global Ticket via support@globalticket.nl als u de ticketdatum en/of -tijd wilt wijzigen.

Geldteruggave is alléén mogelijk als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door (verscherpte) richtlijnen vanuit de overheid of als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door een reden die aan Museum MORE te wijten is.

Alleen met een online ticket krijgt u toegang tot het museum. Dat is nodig, omdat we op deze manier kunnen zorgen dat u verantwoord en veilig het museum kunt bezoeken. Aan de kassa worden geen tickets meer verkocht. Op een andere manier reserveren is helaas niet mogelijk. Tip: vraag een vriend(in) of familielid om tickets voor u te bestellen en naar uw e-mail te sturen. Zo kunt u ons alsnog bezoeken.

We werken met tijdvakken van 15 minuten, zodat bezoekers gedoseerd binnenkomen. Bij de kassa en andere cruciale plekken zoals wachtrijen zijn vakken ingedeeld op de vloer, zodat u weet waar u moet staan om 1,5 meter afstand van uw voorganger te houden. Ook werken we met een vaste looproute en eenrichtingsverkeer bij smalle doorgangen. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

U mag het museum bezoeken met mensen die niet uit uw huishouden komen, maar dan moet u wel 1,5 meter afstand van elkaar houden. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Nee, lezingen, rondleidingen en events zijn voorlopig niet mogelijk. Wij streven ernaar om deze op een later tijdstip opnieuw aan te bieden. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Bij de ingang en op centrale plekken in het museum zijn handgel en desinfecterende middelen voor bezoekers aanwezig. Aanraakpunten zoals trapleuningen, liftknoppen, toiletruimtes, pinautomaat en deurknoppen worden regelmatig gereinigd. Ook nemen we maatregelen om te zorgen dat u 1,5 meter afstand van medebezoekers kunt houden zoals vaste looproutes en eenrichtingsverkeer. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Ja, in het museum volgt u een vaste looproute die langs alle tentoonstellingen loopt. Bekijk hier de plattegrond van Museum MORE en Kasteel Ruurlo.

Ja, het is mogelijk dat u de toegang ontzegd wordt als u last lijkt te hebben van verkoudheids- of griepklachten. We volgen hierin de richtlijnen van het RIVM en het protocol van de Museumvereniging.

Ja, maar in de toiletruimte is maximaal ruimte voor één persoon tegelijkertijd. Bij de ingang van de toiletruimte vindt u extra hygiënemaatregelen, zoals instructies over het maximaal aantal personen dat tegelijkertijd in de ruimte aanwezig mag zijn. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

De garderobe is gesloten, u kunt uw jas aanhouden. Laat bagage zoveel mogelijk thuis of in uw auto achter. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Nee, het is niet mogelijk om binnen te lunchen bij Café MORE of Oranjerie Ruurlo. Wel zijn er dranken en broodjes 'to go' verkrijgbaar bij Café MORE in Gorssel en Oranjerie Ruurlo.

Iedere kassaplek is voorzien van een plexiglazen afscherming. Er zijn geen kassa’s direct naast elkaar open om ook tussen bezoekers voldoende afstand te houden. De wachtrij voor de kassa is opgedeeld in vakken zodat het voor museumbezoekers duidelijk is waar ze moeten staan om 1,5 meter afstand te kunnen houden van hun voorganger. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Ja, de museumwinkel is geopend. In de winkel volgt u een vaste looproute en kunnen een beperkt aantal mensen tegelijkertijd in de winkel zijn. Betaal bij voorkeur contactloos of via pin. En volg de instructies van medewerkers op. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Museum MORE in Gorssel is maandag t/m zondag geopend van 10:00 tot 17:00 uur.

Heeft u tijdens uw bezoek aan het museum iets laten liggen? Vul het contactformulier in of mail naar info@museummore.nl met uw gegevens, plus een beschrijving van het voorwerp wat u mist en op welke locatie van MORE het waarschijnlijk ligt. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Nee, de Rembrandtkaart is niet geldig bij Museum MORE of Kasteel Ruurlo. De Museumkaart en de BankGiro Loterij VIP-kaar zijn wel geldig. Ontdek meer over onze entreeprijzen.

Parkeren is gratis op het museumterrein aan de achterkant van het gebouw.

Museum MORE is goed toegankelijk voor mindervaliden en rolstoelgebruikers. Bij onze beide locaties kunt u gratis leenrolstoelen reserveren en zijn alle ruimtes goed bereikbaar. Ook beschikt Museum MORE over een lift en een mindervalidentoilet.

Afhankelijk van waar je vandaan komt, kunt u het beste in Station Zutphen of Station Deventer uitstappen. Vervolgens neemt u buslijn 81 van Arriva en stapt u na ongeveer 15 minuten uit bij bushalte Museum MORE.

Ontdek hier wat er nu te zien is bij Museum MORE en Kasteel Ruurlo.