Veelgestelde vragen

Alleen met een online ticket bent u verzekerd van een plek. Er zijn zeer beperkt tickets beschikbaar aan de kassa en de ervaring leert dat we vaak uitverkocht zijn: in dat geval kunt u zonder online ticket niet naar binnen. Daarom is het advies om online te bestellen. Op een andere manier reserveren is helaas niet mogelijk. Tip: vraag een vriend(in) of familielid om tickets voor u te bestellen en naar uw e-mail te sturen. Zo kunt u ons alsnog bezoeken.

Ja, dat is zeker mogelijk. Bestel een 'museumkaart'-ticket in de ticketshop en geef bij de balie in het museum aan dat u een (nieuwe) museumkaart nodig heeft. Vervolgens kunt u aan de balie afrekenen.

Nee, (huis)dieren worden om veiligheids- en verzekeringsredenen niet toegelaten in het museum.

Ongeveer een maand voor uw gewenste bezoekdatum zijn de tickets te bestellen. Iedere maandag wordt er weer een nieuwe week opengezet.

Uit cijfers weten we dat bezoekers gemiddeld 1 uur in het kasteel verblijven: daar is ons bezoekerslimiet op gebaseerd. We vragen u daarom zich aan deze bezoekduur te houden, zodat het niet te druk wordt en er voldoende afstand gehouden kan worden.

Controleer eerst altijd of de betaling is geslaagd en of het aankoopbedrag is afgeschreven. Het kan zijn dat de tickets in uw spambox of ongewenste mail is terechtgekomen. Tip: zoek op “Globalticket” of “Global Ticket” in uw email. Mocht de email met de tickets niet te vinden zijn, neem dan contact op met Global Ticket via WhatsApp of support@globalticket.nl.

Is het tijdslot waarop u wilt komen, niet beschikbaar in de ticketshop? Dan zijn er echt geen tickets meer beschikbaar voor dat tijdvak, ook niet aan de deur. Ziet u de melding 'niet voldoende tickets beschikbaar'? Dan zijn er nog wel tickets, maar minder dan het aantal dat u heeft geselecteerd. Daarnaast kunt u slechts één maand van tevoren bestellen. Wilt u uw bezoek meer dan een maand vooruit plannen? Dan zijn de tickets helaas nog niet beschikbaar.

Printen is niet nodig: u kunt de tickets op uw smartphone laten zien bij de balie. Zet uw schermhelderheid op maximaal om te zorgen dat de tickets goed gescand kunnen worden.

Ja, het is tegenwoordig weer toegestaan om foto's te maken in het museum. Zorg wel dat u afstand houdt van medebezoekers en voorkom opstoppingen door niet te lang op één plek te blijven staan.

De e-mail met uw ticket(s) kan in uw spambox of map met ongewenste map zijn beland. Als u Gmail gebruikt, kunnen de tickets in de map 'Reclame' zitten. Door serverproblemen kan er vertraging ontslaan. Controleer je mailbox over een half uur opnieuw. Heeft u de mail nog niet gevonden? Neem dan contact op met de supportdesk van Global Ticket via 020 244 2877 of support@globalticket.nl.

Vanaf de begintijd op uw ticket heeft u 15 minuten om in de wachtrij aan te sluiten. Bent u te laat? Dan mag u helaas niet meer naar binnen. U zult dan een nieuw ticket met tijdslot moeten bestellen. Als u te vroeg bent, vragen we u pas in de wachtrij te staan vanaf de begintijd op uw ticket.

Op het ticket staat een begintijd. Vanaf deze tijd mag u zich aansluiten in de wachtrij bij de ingang en heeft u 15 minuten om binnen te komen.

Nee, deze combitickets zijn tijdelijk niet beschikbaar. Als u beide locaties wilt bezoeken, bestelt u in beide ticketshops een apart ticket.

Ja, als u verzekerd wilt zijn van een plek, heeft u een online ticket nodig. Alleen als er nog tickets beschikbaar zijn voor het tijdvak waar u zich in bevindt, kunt u aan de kassa een ticket kopen. Uit ervaring blijkt dat er geen tot zeer weinig tickets beschikbaar zijn aan de kassa, dus we raden iedereen aan om tickets online te bestellen, zodat u zeker weet dat u het museum kunt bezoeken. Let op: CJP kaarthouders en ICOM pashouders krijgen alleen toegang als zij de originele kaart kunnen tonen bij de kassa.

Ja, als u verzekerd wilt zijn van een plek, heeft u een online ticket nodig. Alleen als er nog tickets beschikbaar zijn voor het tijdvak waar u zich in bevindt, kunt u aan de kassa een ticket kopen. Uit ervaring blijkt dat er geen tot zeer weinig tickets beschikbaar zijn aan de kassa, dus we raden iedereen aan om tickets online te bestellen, zodat u zeker weet dat u het museum kunt bezoeken. Bankgiroloterijkaarthouders krijgen toegang met de originele VIP-kaart, een kopie hiervan of een digitale versie die op een app staat.

Ja, als u verzekerd wilt zijn van een plek, heeft u een online ticket nodig. Alleen als er nog tickets beschikbaar zijn voor het tijdvak waar u zich in bevindt, kunt u aan de kassa een ticket kopen. Uit ervaring blijkt dat er geen tot zeer weinig tickets beschikbaar zijn aan de kassa, dus we raden iedereen aan om tickets online te bestellen, zodat u zeker weet dat u het museum kunt bezoeken. Let op: Museumkaarthouders krijgen alleen toegang als zij de originele kaart kunnen tonen bij de kassa.

Als er nog tickets beschikbaar zijn, is het tegenwoordig ook mogelijk om aan de kassa een ticket te kopen. Uit ervaring blijkt dat er vaak geen tot weinig tickets per tijdvak beschikbaar zijn, dus we raden iedereen aan om vooraf online te reserveren, zodat u verzekerd bent van een plek. Vol is helaas ook echt vol, omdat we anders geen 1,5 meter afstand meer kunnen garanderen. Bestel hier je tickets voor Museum MORE in Gorssel óf Kasteel Ruurlo. Ook heeft u een online ticket nodig als u houder bent van de Museumkaart of andere kaarten die wij accepteren.

Als u last heeft van verkoudheids- en griepklachten, krijgt u geen toegang tot het museum. Als u op de gekozen datum en tijd last heeft van griep- of verkoudheidsklachten, kunt u het ticket omboeken naar een latere datum zodat u op een later moment alsnog het museum kunt bezoeken. Neem contact op met Global Ticket via 020 244 2877 of support@globalticket.nl.

Ja, dan heeft u een nieuw online ticket nodig. Via deze link kunt u een nieuw ticket aanvragen. Vul het ticketnummer in en boek vervolgens een nieuw ticket mét tijdslot.

Zolang de gekozen datum en tijdvak nog niet verstreken is, mag het ticket gewijzigd worden. Mensen met verkoudheids- of griepklachten kunnen dus op de dag van bezoek hun ticket nog omboeken naar een latere datum via Global Ticket. Geldteruggave is alléén mogelijk als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door (verscherpte) richtlijnen vanuit de overheid of als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door een reden die aan Museum MORE te wijten is. Neem contact op met Global Ticket via support@globalticket.nl als u de ticketdatum en/of -tijd wilt wijzigen.

Geldteruggave is alléén mogelijk als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door (verscherpte) richtlijnen vanuit de overheid of als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door een reden die aan Museum MORE te wijten is.

Ja, mits er nog tickets beschikbaar zijn. Uit ervaring blijkt dat er vaak geen tot weinig tickets per tijdvak beschikbaar zijn, dus we raden iedereen aan om vooraf online te reserveren, zodat u verzekerd bent van een plek. Vol is helaas ook echt vol, omdat we anders geen 1,5 meter afstand meer kunnen garanderen. Heeft u moeite met het bestellen van een online ticket? Neem dan contact op met Global Ticket via 020 244 2877 of support@globalticket.nl, dan helpen zij u om u door het bestelproces heen te loodsen.

We werken met tijdvakken van 15 minuten, zodat bezoekers gedoseerd binnenkomen. Bij de kassa en andere cruciale plekken zoals wachtrijen zijn vakken ingedeeld op de vloer, zodat u weet waar u moet staan om 1,5 meter afstand van uw voorganger te houden. Ook werken we met een vaste looproute en eenrichtingsverkeer bij smalle doorgangen. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

U mag het museum bezoeken met mensen die niet uit uw huishouden komen, maar dan moet u wel 1,5 meter afstand van elkaar houden. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Nee, lezingen, rondleidingen en events zijn voorlopig niet mogelijk. Wij streven ernaar om deze op een later tijdstip opnieuw aan te bieden. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Bij de ingang en op centrale plekken in het museum zijn handgel en desinfecterende middelen voor bezoekers aanwezig. Aanraakpunten zoals trapleuningen, liftknoppen, toiletruimtes, pinautomaat en deurknoppen worden regelmatig gereinigd. Ook nemen we maatregelen om te zorgen dat u 1,5 meter afstand van medebezoekers kunt houden zoals vaste looproutes en eenrichtingsverkeer. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Ja, in het museum volgt u een vaste looproute die langs alle tentoonstellingen loopt. Bekijk hier de plattegrond van Museum MORE en Kasteel Ruurlo.

Ja, het is mogelijk dat u de toegang ontzegd wordt als u last lijkt te hebben van verkoudheids- of griepklachten. We volgen hierin de richtlijnen van het RIVM en het protocol van de Museumvereniging.

Ja, maar in de toiletruimte is maximaal ruimte voor één persoon tegelijkertijd. Bij de ingang van de toiletruimte vindt u extra hygiënemaatregelen, zoals instructies over het maximaal aantal personen dat tegelijkertijd in de ruimte aanwezig mag zijn. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

De garderobe is gesloten, laat daarom uw jas en tas in de auto. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Ja, maar Café MORE in Gorssel en Oranjerie Ruurlo zijn alleen op reservering te bezoeken. Zo voorkomen we dat het te druk wordt in het museumcafé. Op het terras hoeft u niet te reserveren. Reserveer voor Café MORE in Gorssel door te bellen naar 0850 430 269 of more@loetje.com. Voor Oranjerie Ruurlo reserveert u door te bellen naar +31 (0)573 820 220. U kunt ook mailen naar info@oranjerieruurlo.nl.

Iedere kassaplek is voorzien van een plexiglazen afscherming. Er zijn geen kassa’s direct naast elkaar open om ook tussen bezoekers voldoende afstand te houden. De wachtrij voor de kassa is opgedeeld in vakken zodat het voor museumbezoekers duidelijk is waar ze moeten staan om 1,5 meter afstand te kunnen houden van hun voorganger. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Ja, de museumwinkel is geopend. In de winkel volgt u een vaste looproute en kunnen een beperkt aantal mensen tegelijkertijd in de winkel zijn. Betaal bij voorkeur contactloos of via pin. En volg de instructies van medewerkers op. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Museum MORE in Gorssel is dinsdag t/m zondag geopend van 10:00 tot 17:00 uur.

Heeft u tijdens uw bezoek aan het museum iets laten liggen? Vul het contactformulier in of mail naar info@museummore.nl met uw gegevens, plus een beschrijving van het voorwerp wat u mist en op welke locatie van MORE het waarschijnlijk ligt. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Nee, de Rembrandtkaart is niet geldig bij Museum MORE of Kasteel Ruurlo. De Museumkaart en de BankGiro Loterij VIP-kaar zijn wel geldig. Ontdek meer over onze entreeprijzen.

Parkeren is gratis op het museumterrein aan de achterkant van het gebouw.

Museum MORE is goed toegankelijk voor mindervaliden en rolstoelgebruikers. Bij onze beide locaties kunt u gratis leenrolstoelen reserveren en zijn alle ruimtes goed bereikbaar. Ook beschikt Museum MORE over een lift en een mindervalidentoilet.

Afhankelijk van waar je vandaan komt, kunt u het beste in Station Zutphen of Station Deventer uitstappen. Vervolgens neemt u buslijn 81 van Arriva en stapt u na ongeveer 15 minuten uit bij bushalte Museum MORE.

Ontdek hier wat er nu te zien is bij Museum MORE en Kasteel Ruurlo.