Tickets

Ja, bestel hier je tickets voor Museum MORE en Kasteel Ruurlo. Alleen met online ticket kun je het museum bezoeken. Ook als u houder bent van de Museumkaart of andere kaarten die wij accepteren.

Ja, voor Museumkaarthouders geldt ook dat ze online een ticket moeten kopen. Let op: Museumkaarthouders krijgen alleen toegang als zij de originele kaart kunnen tonen bij de kassa.

Ja, dan heeft u een nieuw online ticket nodig. Via deze link kunt u een nieuw ticket aanvragen. Vul het ticketnummer in en boek vervolgens een nieuw ticket mét tijdslot.

Nee, deze combitickets zijn tijdelijk niet beschikbaar. Als u beide locaties wilt bezoeken, bestelt u in beide ticketshops een los ticket.

Als het door nieuwe beperkingen niet mogelijk is om het museum te bezoeken op de gekozen datum en tijd, is het mogelijk om een voucher aan te vragen. Met deze voucher kunt u een ticket voor een latere datum aanschaffen. Als er nieuwe beperkingen komen vanuit de overheid, zullen we u op deze pagina informeren over wat u kunt doen.

Zolang de gekozen datum en tijdvak nog niet verstreken is, mag het ticket gewijzigd worden. Mensen met verkoudheids- of griepklachten kunnen dus op de dag van bezoek hun ticket nog omruilen naar een latere datum. Dat geldt alleen voor de voucherservice. Geldteruggave is alleen mogelijk als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door (verscherpte) richtlijnen vanuit de overheid of als de bezoeker het museum niet kan bezoeken door een reden die aan Museum MORE te wijten is. Neem contact op met Global Ticket via 020 244 2877 of support@globalticket.nl als u de ticketdatum en/of -tijd wilt wijzigen.

Nee, er zijn aan de kassa in het museum geen tickets te koop. Zonder online ticket kunnen we u helaas geen toegang verlenen. Heeft u moeite met het bestellen van een online ticket? Neem dan contact op met Global Ticket via 020 244 2877 of support@globalticket.nl, dan helpen zij u om u door het bestelproces heen te loodsen.

Ja, voor mensen met Bank Giro Loterij VIP-kaart geldt ook dat ze online een ticket moeten kopen. Bankgiroloterijkaarthouders krijgen toegang met de originele VIP-kaart, een kopie hiervan of een digitale versie die op een app staat.

Ja, voor mensen met een CJP Pas of ICOM Pas geldt ook dat ze online een ticket moeten kopen. Let op: CJP kaarthouders en ICOM pashouders krijgen alleen toegang als zij de originele kaart kunnen tonen bij de kassa.

Op het ticket staat een begintijd. Vanaf deze tijd mag u zich aansluiten in de wachtrij bij de ingang en heeft u 15 minuten om binnen te komen.

Vanaf de begintijd op uw ticket heeft u 15 minuten om in de wachtrij aan te sluiten. Bent u te laat? Dan mag u helaas niet meer naar binnen. U zult dan een nieuw ticket met tijdslot moeten bestellen. Als u te vroeg bent, vragen we u pas in de wachtrij te staan vanaf de begintijd op uw ticket.

De e-mail met uw ticket(s) kan in uw spambox of map met ongewenste map zijn beland. Als u Gmail gebruikt, kunnen de tickets in de map 'Reclame' zitten. Door serverproblemen kan er vertraging ontslaan. Controleer je mailbox over een half uur opnieuw. Heeft u de mail nog niet gevonden? Neem dan contact op met de supportdesk van Global Ticket via 020 244 2877 of support@globalticket.nl.

Alle veelgestelde vragen

Hygiëne en gezondheid

Als u last heeft van verkoudheids- en griepklachten, krijgt u geen toegang tot het museum. Als u op de gekozen datum en tijd last heeft van griep- of verkoudheidsklachten, kunt u een voucher aanvragen waarmee u op een later moment alsnog het museum kunt bezoeken. Vraag een voucher aan door contact op te nemen met Global Ticket via 020 244 2877 of support@globalticket.nl.

Bij de ingang en op centrale plekken in het museum zijn handgel en desinfecterende middelen voor bezoekers aanwezig. Aanraakpunten zoals trapleuningen, liftknoppen, toiletruimtes, pinautomaat en deurknoppen worden regelmatig gereinigd. Ook nemen we maatregelen om te zorgen dat u 1,5 meter afstand van medebezoekers kunt houden zoals vaste looproutes en eenrichtingsverkeer. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Ja, het is mogelijk dat u de toegang ontzegd wordt als u last lijkt te hebben van verkoudheids- of griepklachten. We volgen hierin de richtlijnen van het RIVM en het protocol van de Museumvereniging.

Ja, maar in de toiletruimte is maximaal ruimte voor één persoon tegelijkertijd. Bij de ingang van de toiletruimte vindt u extra hygiënemaatregelen, zoals instructies over het maximaal aantal personen dat tegelijkertijd in de ruimte aanwezig mag zijn. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Alle veelgestelde vragen

Kassa en museumshop

Iedere kassaplek is voorzien van een plexiglazen afscherming. Er zijn geen kassa’s direct naast elkaar open om ook tussen bezoekers voldoende afstand te houden. De wachtrij voor de kassa is opgedeeld in vakken zodat het voor museumbezoekers duidelijk is waar ze moeten staan om 1,5 meter afstand te kunnen houden van hun voorganger. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Ja, de museumwinkel is geopend. In de winkel volgt u een vaste looproute en kunnen een beperkt aantal mensen tegelijkertijd in de winkel zijn. Betaal bij voorkeur contactloos of via pin. En volg de instructies van medewerkers op. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Alle veelgestelde vragen

Doorstroming en looproutes

U mag het museum alleen bezoeken met mensen uit uw eigen huishouden. We hanteren hierbij geen grens van maximaal 2 personen, maar iedereen moet wel uit hetzelfde huishouden komen. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

We werken met tijdvakken van 15 minuten, zodat bezoekers gedoseerd binnenkomen. We verzoeken bezoekers om maximaal 1,5 uur te blijven, zodat het niet te druk wordt en iedereen de ruimte krijgt om onze tentoonstellingen te bezoeken. Bij de kassa en andere cruciale plekken zoals wachtrijen zijn vakken ingedeeld op de vloer, zodat u weet waar u moet staan om 1,5 meter afstand van uw voorganger te houden. Ook werken we met een vaste looproute en eenrichtingsverkeer bij smalle doorgangen. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Ja, in het museum volgt u een vaste looproute die langs alle tentoonstellingen loopt. Bekijk hier de plattegrond van Museum MORE en Kasteel Ruurlo.

Alle veelgestelde vragen

Café MORE, toiletruimte en garderobe

Ja, maar in de toiletruimte is maximaal ruimte voor één persoon tegelijkertijd. Bij de ingang van de toiletruimte vindt u extra hygiënemaatregelen, zoals instructies over het maximaal aantal personen dat tegelijkertijd in de ruimte aanwezig mag zijn. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Ja, maar Café MORE in Gorssel en Oranjerie Ruurlo zijn alleen op reservering te bezoeken. Zo voorkomen we dat het te druk wordt in het museumcafé. Op het terras hoeft u niet te reserveren. Reserveer voor Café MORE in Gorssel door te bellen naar 0850 430 269 of more@loetje.com. Voor Oranjerie Ruurlo reserveert u door te bellen naar +31 (0)573 820 220. U kunt ook mailen naar info@oranjerieruurlo.nl.

De garderobe is gesloten, laat daarom uw jas en tas in de auto. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Alle veelgestelde vragen

Overige vragen

Nee, lezingen, rondleidingen en events zijn voorlopig niet mogelijk. Wij streven ernaar om deze op een later tijdstip opnieuw aan te bieden. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

De reden dat fotograferen en filmen niet is toegestaan geldt voor alle bezoekers, omdat fotograferen en filmen de doorstroming mogelijk belemmert die juist belangrijk is om de anderhalve meter tussenruimte tussen bezoekers mogelijk te houden. Lees alle hygiënemaatregelen en bezoekinstructies hier.

Alle veelgestelde vragen

Zit uw vraag er niet tussen?

Help ons om deze lijst zo volledig mogelijk te maken. Vul onderstaand formulier in en dan sturen we u zo snel mogelijk een reactie op uw vraag!