Veelgestelde vragen

CORONA UPDATE - Per 25 september 2021 gelden nieuwe regels. Afstand houden is niet meer verplicht. Reserveren is niet meer nodig: ook aan de kassa zijn weer tickets te koop. Een coronapas is niet nodig als u onze musea bezoekt. Binnen lunchen of koffie drinken bij Café MORE? Dan heeft u wel een coronatoegangsbewijs nodig.

Ga direct naar de veelgestelde vragen over:

Tickets

Tot op de bezoekdatum zelf heeft u de mogelijkheid om uw tickets om te boeken naar een nieuwe datum, bijvoorbeeld als u ziek of verhinderd bent. Geldteruggave is niet mogelijk. Uw ticket(s) omboeken kan via deze link.

Printen is niet nodig: u kunt de tickets op uw smartphone laten zien bij de balie. Zet uw schermhelderheid op maximaal om te zorgen dat de tickets goed gescand kunnen worden.

Ja, sinds 25 september 2021 zijn er ook weer tickets aan de kassa te koop. Een online ticket is dus niet meer verplicht.

Combitickets zijn alleen aan de kassa in het museum beschikbaar. We hopen ze binnenkort ook online weer te kunnen aanbieden.

Ja, sinds 25 september 2021 zijn er ook weer tickets aan de kassa te koop. Een online ticket is dus niet meer verplicht.

Ja, dat is zeker mogelijk. Aan de kassa kunt u een nieuwe museumkaart aanschaffen, waarmee u direct het museum in kan.

Online tickets worden niet gerestitueerd. Alléén in de volgende gevallen kunt u geld terugkrijgen: u heeft tickets voor de verkeerde locatie besteld. U heeft bijvoorbeeld per ongeluk een ticket voor Kasteel Ruurlo geboekt, terwijl u naar Museum MORE in Gorssel wilde. Ook is het mogelijk om geld terug te krijgen als u een verkeerd ticket heeft besteld. U heeft bijvoorbeeld een volwassene-ticket besteld, terwijl u een Museumkaart heeft. In dat geval kunt u de meerkosten van het volwassene-ticket terugkrijgen. Geldteruggave is alleen mogelijk als u dit voorafgaand aan uw bezoek bij Global Ticket meldt. In bovenstaande gevallen:

  1. Bestel eerst nieuwe tickets voor de juiste locatie of het juiste tickettype
  2. Stuur vervolgens een mail naar support@globalticket.nl waarin u de situatie toelicht. Geef aan dat u al nieuwe tickets heeft gekocht (en voeg deze ticketnummers toe aan de mail). Voeg ook de ticketnummers toe van de verkeerd bestelde tickets. Vervolgens zal Global Ticket, onze ticketingpartij, u de verkeerd bestelde tickets terugbetalen binnen 1 maand.

Controleer eerst altijd of de betaling is geslaagd en of het aankoopbedrag is afgeschreven. Het kan zijn dat de tickets in uw spambox of ongewenste mail is terechtgekomen. Tip: zoek op “Globalticket” of “Global Ticket” in uw email. Mocht de email met de tickets niet te vinden zijn, neem dan contact op met Global Ticket via WhatsApp of support@globalticket.nl.

Parkeren en route

Afhankelijk van waar u vandaan komt, kunt u het beste in Station Zutphen of Station Deventer uitstappen. Vervolgens neemt u buslijn 81 van Arriva en stapt u na ongeveer 15 minuten uit bij bushalte Museum MORE.

Parkeren is gratis op het museumterrein aan de achterkant van het gebouw.

Museum MORE is goed toegankelijk voor mindervaliden en rolstoelgebruikers. Bij onze beide locaties kunt u gratis leenrolstoelen reserveren en zijn alle ruimtes goed bereikbaar. Ook beschikt Museum MORE over een lift en een mindervalidentoilet.

Café MORE, toiletruimte en garderobe

Ja, Café MORE en Oranjerie Ruurlo zijn weer geopend en vooraf reserveren is niet nodig. U heeft wel een coronatoegangsbewijs nodig als u binnen bij Café MORE of Oranjerie Ruurlo wilt lunchen.

Ja, onze garderobe is weer geopend, dus uw tas en jas kunt u weer in onze kluisjes en kapstokken kwijt.

Overige vragen

Nee, (huis)dieren worden om veiligheids- en verzekeringsredenen niet toegelaten in het museum.

Ja, het is toegestaan om foto's te maken in het museum.

Heeft u tijdens uw bezoek aan het museum iets laten liggen? Vul het contactformulier in of mail naar info@museummore.nl met uw gegevens, plus een beschrijving van het voorwerp wat u mist en op welke locatie van MORE het waarschijnlijk ligt. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Museum MORE in Gorssel is dinsdag t/m zondag geopend van 10:00 tot 17:00 uur.

Nee, de Rembrandtkaart is niet geldig bij Museum MORE of Kasteel Ruurlo. De Museumkaart, CJP-pas, ICOM-pas en de VriendenLoterij VIP-kaart zijn wel geldig.