Het grootste museum
voor modern realisme

Museum MORE is het grootste museum voor modern realisme, op steenworp afstand van Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Arnhem.

• Gratis met Museumkaart
  • Gratis met VriendenLoterij VIP-kaart

Altijd is een wisselende selectie uit onze collectie te zien, met topwerken van o.a. Jan Mankes, Pyke Koch, Charley Toorop en Carel Willink. Ook tonen we iedere 3 maanden nieuwe tentoonstellingen die het rijke spectrum van realistische kunst laten zien. Van 20ste-eeuwse grootmeesters tot jong aanstormend talent, uit binnen- en buitenland.

Museum more voorkant gebouw 1
Mensen kijken naar kunst in museum more 2
41 A4265 Eva Broekema
Museumhal museum more gorssel
Mensen kijken naar kunst in museum more
Entree hal museum more gorssel
Museumzalen museum more 1
600x800 Charley Toorop Zelfportret met bontkraag 1940 min

Onze tentoonstellingen

Naast de kunst expositie van de eigen collectie, waarbij de nadruk ligt op 20ste-eeuwse en hedendaagse kunst, tonen we voortdurend tijdelijke tentoonstellingen die het oneindig rijke spectrum van realistische kunst laten zien. Wilt u weten welke tentoonstelling vandaag te zien is? Bekijk alle lopende tentoonstellingen in ons expo overzicht:

Nu te zien in MORE

Lowres Jan Mankes Bomenrij 1915 Collectie Museum MORE
Philip Akkerman Zonder titel 2002 no 28 Collectie Museum MORE
Carel Willink De Zeppelin 1933 Collectie Museum MORE Gorssel Mrs Sylvia Willink Pictoright 2021
Carel Willink, De zeppelin, 1933, Collectie Museum MORE, © Sylvia Willink c/o Pictoright
Erwin Olaf Barbara in scene 2007 Grief Series Collectie Museum MORE Erwin Olaf
Kenne Grégoire Stilleven met bloemen 2002 Collectie Museum MORE
Annemarie Busschers Zelfportret 2008 collectie Museum MORE Pictoright

Plan uw bezoek
naar Museum MORE

Ontdek de kunst exposities van Museum MORE en combineer uw bezoek met activiteiten en bezienswaardigheden in de prachtige omgeving van Gorssel, gelegen tussen de hanzesteden Zutphen en Deventer. In en om het museum zijn voldoende eetgelegenheden voor een lekkere kop koffie of een heerlijke lunch of diner. Of combineer uw museumbezoek met een stedentrip langs Arnhem, Apeldoorn of het prachtige Lochem.

Museum MORE Gorssel hall Eva Broekema bijgesneden