De belangstelling van Carel Willink (1900-1983) voor klassieke sculpturen dateert uit zijn Berlijnse academietijd, begin jaren 1920. De jonge kunstenaar trok er samen met zijn Duitse vriend Herbert Behrens-Hangeler (1898-1983) op uit om in Potsdam de beelden bij het Neues Palais te schetsen en te fo
...tograferen.
Toen Willink in 1926-1927 enkele maanden in Parijs verbleef om te werken op het leerlingenatelier van Henri Le Fauconnier (1881-1945), vond hij zijn voorbeelden in het park van Versailles en de Jardin des Tuileries bij het Louvre. De schetsen en foto’s bewaarde hij om ze later als bouwstenen te gebruiken voor zijn schilderijen. Hier zien we een snel opgezet situatieschetsje op gelinieerd papier, mogelijk gemaakt in de tuinen van Versailles.De belangstelling van Carel Willink (1900-1983) voor klassieke sculpturen dateert uit zijn Berlijnse academietijd, begin jaren 1920. De jonge kunstenaar trok er samen met zijn Duitse vriend Herbert Behrens-Hangeler (1898-1983) op uit om in Potsdam de beelden bij het Neues Palais te schetsen en te fotograferen.
Toen Willink in 1926-1927 enkele maanden in Parijs verbleef om te werken op het leerlingenatelier van Henri Le Fauconnier (1881-1945), vond hij zijn voorbeelden in het park van Versailles en de Jardin des Tuileries bij het Louvre. De schetsen en foto’s bewaarde hij om ze later als bouwstenen te gebruiken voor zijn schilderijen. Hier zien we een snel opgezet situatieschetsje op gelinieerd papier, mogelijk gemaakt in de tuinen van Versailles.
Dit werk is auteursrechtelijk beschermd. Je hebt toestemming nodig van de maker of diens erfgenaam om het te downloaden, bewerken, kopiëren of publiceren.